MKB klantverhaal Johan van Tilburg

MKB-er Johan van Tilburg:
“Korte lijnen en persoonlijk contact”

Brood- en banketbakkerij Van Tilburg is een begrip in Rijnsburg. Niet zo gek, want het bedrijf bestaat dit jaar al weer 76 jaar. Johan van Tilburg (37) staat als derde generatie aan het roer van het familiebedrijf.

Brood- en banketbakkerij Van Tilburg werkt met een team van bijna twintig medewerkers. Zij werken in de bakkerij, in de twee winkels in Rijnsburg of voor het ‘grote derde kanaal’. “Dat zijn de bestellingen voor sportkantines, horeca en bedrijven”, vertelt Johan. “Helaas is de omzet in dat deel door corona een stuk minder. Ons brood en banket zijn toch een zekere luxe. Als het even minder gaat met de bloemenhandel merken we dat direct. In de winkels was de omzet afgelopen jaar prima, want mensen kunnen hun geld niet op een andere manier uitgeven. Een taart met allerlei toeters en bellen van 75 euro ging gemakkelijk over de toonbank.”

Persoonlijk contact

Alle verzekeringen van Brood- en banketbakkerij Van Tilburg zijn ondergebracht bij De Leeuw Verzekeringen, dat voortaan Heilbron Leiden heet. “Ik kende Dick Heemskerk al via de business club van Rijnsburgse Boys. Bij een biertje raakten we aan de praat omdat ik niet tevreden was over mijn vorige verzekeraar. Dat persoonlijke contact vind ik belangrijk. Zo jammer, dat die contacten er in deze coronatijd niet zijn.”

De mogelijke risico’s zijn heel breed: van brand- of waterschade, tot personeelszorg en productaansprakelijkheid of schade aan het wagenpark. Dick: “We spreken elkaar minimaal een keer per jaar om alles door te nemen. En om te bespreken of er wijzigingen zijn in wetgeving of bij de winkels bijvoorbeeld. Soms is er tussendoor contact nodig bij schade. Dan ontzorgen wij volledig. Dat betekent dat ik zo snel mogelijk zelf langs ga om te kijken wat de schade precies is en vervolgens alle rompslomp regel. Dat is het voordeel van een tussenpersoon.” Johan: “Die korte lijnen en het persoonlijk contact vind ik heel prettig. Want als ondernemer heb ik het druk genoeg. Ik wil gewoon dat het geregeld wordt.” Johan herinnert zich nog goed dat er brand uitbrak in de bakkerij. “Ik was 21 jaar en mijn vader was op vakantie op Aruba. Dat was een leerzame ervaring…”

Persoonlijke dienstverlening blijft onveranderd

Over de overname door Heilbron is Johan nuchter. “Voor mij zal er niets veranderen, alleen de naam van de organisatie. Mijn contactpersoon blijft gewoon Dick Heemskerk.” Dick is al vanaf zijn achttiende jaar betrokken bij de organisatie. “We zijn onderdeel van een grotere organisatie geworden, wat een volumevoordeel voor de klant met zich meebrengt. De persoonlijke dienstverlening zal van hetzelfde hoge niveau blijven.”

Terug

Wilt u meer informatie?

Wilt u graag meer informatie over het MKB-verzekeringspakket? Vul dan hieronder uw gegevens in. Dan neemt een Heilbron adviseur contact met u op.