Altijd de juiste dekking

Bij Heilbron weet u zeker dat u een goede dekking heeft tegen het beste tarief wanneer u een verzekering afsluit.
Wij besteden voortdurend grote zorg aan de kwaliteit van onze dienstverlening en doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Als dat zo is, horen wij dat graag want klachten over onze dienstverlening nemen wij altijd zeer serieus!
Middels een adequate klachtenbehandeling streven wij naar het verbeteren van de klanttevredenheid en de kwaliteit van onze dienstverlening. Wij volgen hiervoor de onderstaande procedure.
Klachtenmelding
Wanneer u een klacht heeft, verzoeken wij u deze online te melden via onze contactpagina. Wilt u uw klacht dan richten aan onze klachtencoördinator? Dit kunt u aangeven in het veld “Vraag”.
Bevestiging
Binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw klacht bevestigen wij u schriftelijk dat deze klacht is ontvangen en in behandeling is genomen. In de bevestiging wordt opgenomen:
Klachtendossier
Voor elke klacht wordt een speciaal klachtendossier gemaakt.
Wederhoor
Indien de klacht betrekking heeft op personen die onder onze verantwoordelijkheid werken, informeren wij de betrokkenen over de ontvangen klacht en vragen hen om commentaar. Van de reactie van betrokkenen wordt een schriftelijke samenvatting gemaakt en na ondertekening door betrokkenen aan het klachtdossier toegevoegd.
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Indien de klacht zou kunnen leiden tot een aansprakelijkstelling, wordt direct onze beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar geïnformeerd. Alle verdere stappen in de behandeling van de klacht vinden vervolgens plaats na overleg met de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar.
Beoordeling
Indien de beoordeling van uw klacht door ontbrekende informatie niet mogelijk is, wordt u hiervan binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw klacht in kennis gesteld.
U ontvangt binnen 1 maand een motivering van ons ingenomen standpunt. Bij voorkeur wordt getracht om te komen tot een persoonlijk gesprek. Indien u hier geen prijs op stelt wordt u schriftelijk geïnformeerd over ons oordeel. Indien de termijn van 1 maand niet kan worden gerealiseerd, wordt u hierover geïnformeerd.
Indien wij u schriftelijk informeren over ons oordeel, bevat de brief minimaal de volgende gegevens:
KiFiD
Mocht u menen dat wij niet adequaat op uw klacht hebben gereageerd of wilt u uw klacht na behandeling voorleggen aan een officieel klachteninstituut, dan kunt u zich binnen drie maanden wenden tot:
Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Tel: 0900 – 355 22 48
consumenten@kifid.nl
www.kifid.nl
Ons aansluitnummer is 300.016043.
Opzeggen verzekering(en)
Bent u niet tevreden over onze dienstverlening en wilt u uw verzekering(en) opzeggen? Dat vinden we natuurlijk jammer. Wij besteden voortdurend grote zorg aan de kwaliteit van onze dienstverlening en doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Indien u uw verzekeringen op wilt zeggen ontvangen wij graag van u een schriftelijke opzegging per mail.
Dit kunt u mailen naar particulier@heilbron.nl of zakelijk@heilbron.nl. Wij zullen uw opzegging dan verder verwerken.